La Guilde Ludik
Bienvenue fier joueur !

Te voici sur le forum du club de Wargames de Reignier (Haute-Savoie).

Ce dernier te permettra de faire connaissance avec nos membres, de découvrir nos jeux (Warhammer AoS & Warhammer 40000) et nos différentes activités (tournois, campagnes, etc.).

Tu trouveras également toutes les infos utiles sur notre club : jour d'ouverture (dimanche après-midi à 14h), modalités d'inscription, etc.

En espérant que tu trouves batailles et plaisir ludiques en ces lieux, bonne visite et bon jeu !

Cordialement,

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[40k] Les orks sont de retour...

le Dim 25 Mai 2014 - 9:42


C'est Cel qui va être content !

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Dim 25 Mai 2014 - 10:37
Bonne nouvelle, effectivement ! Mais il faudrait absolument qu'il refasse le buggy/traks.

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Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Dim 25 Mai 2014 - 11:29
Mais il faudrait absolument qu'il refasse le buggy/traks.
Je crois que c'est prévu.

Sinon voilà les nouveautés du point de vue des règles, ils vont devenir vraiment bons :

Orks
Still have the Mob and Furious Charge rules
Orks now have 6+ FNP
Each unit now has Waaagh! points
Waaagh! charge now per unit, not per army.
Sluggas generate 1 Waaagh! point for each turn in combat
Shootas generate 1 point for each unit kill with shooting
Waaagh points also generated from every 3 units of 10+ models (unsure of this one)
Mega Armour now has Deepstrike rule

Boyz
Unit gets 2pts cheaper and weapons are now upgrades.
Choppas are AP6. +1str AP4 on charge. Cost 1pt each
Shootas cost 2pts each
Big Choppas now +2str AP4. AP3 on charge

Lootas
Deffguns are now options
Unit is now cheaper and has more options for weapons
Gains new rule: Loot
- If in base-to-base contact with a destroyed vehicle, they can fire one of its weapons. Not clarified if per turn or per game.

Flash Gitz
Weapons now have random range instead of random AP
New range is 12 + 3D6”. Triple 1 on range causes Overheat
Weapon upgrade options include +1Bs, +1 Attack, Blast, Skyfire

Stormboyz
Can now assault Fliers
Must move 18” on movement if charging a flier

Grots
Whole bunch of Grot units, including Grot Buggies, Whirlybirds, Rokkits and Snotlings
Grot Boss unit – has same stats as an Ork Boy with +1Bs

Gretchin
Now separate from Grots
Units of up to 20, 2pts per model
Has an upgrade called Control Collars: basically, bomb collars that explode when the unit fails Leadership. Think alternative for Runtherders

Weirdboyz
Now have a warp powers table; either Divination, Gork or Mork
Use Waaagh! points for powers
Waaagh points also contribute to Weirdboy’s death. When he dies, casts "Eadbanga" on himself. More points means bigger and more powerful explosions

Bomb squigs now can be taken as units
Includes more options. Can have upgrades for more powerful explosions or melta

Due to Waaagh! changes, Ghaz has 3 Waaaghs! Not sure if armywide or distributed to units
Killa Kanz to Elites – may require Grot boss

NEW UNITS
New unit of Warlord Nobz, can be taken as HQ. One Nob is the Warlord. On death, another Nob is the Warlord. Must kill entire unit for the kill
Possible mek tanks with upgrades
- Upgrades including a KFF and a SAG that shoots bomb squigs – if they miss you place a bomb squig
SAG and Flakk guns might be taken as Big Gunz unit
Halftrakk unit called Gutripper
Multi-wound Squiggoth-like beast

Supplements
Goffs and Blood Axes first
Blood Axes can allow Kommandos as troops and can ally with Guardsmen

NEW BOXES
Snapfit mekboy and weirdboy?
Deffkopta kit
Cybork body parts box
Combi Flash Gitz/Tankbustas box

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Dim 25 Mai 2014 - 11:40
J'adore l'idée des stormboys agglutinés autour d'un volant au passage!!

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Dim 25 Mai 2014 - 19:51
Hooo c'est que sa a l'air trop plus bien cool dis donc tous sa!

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Mer 28 Mai 2014 - 15:52
La bête en plus gros:

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Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Sam 31 Mai 2014 - 9:32
Tien regardez l'évolution des fig !!!!!

V2



V7



Impatient de ressortir mes bon vieux Korsaires sur table !!!!!

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Sam 31 Mai 2014 - 9:38
Ils sont juste magnifiques. Mono-ligne dés-informatif ^^

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Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Sam 31 Mai 2014 - 9:42
Et en plus ils sont carrément jouable .... Une escouade dans un chariot de guerre ça peut faire très très mal .... Assaut 3 PA D6 .... De l'aléatoire du fun .... de l'ork koi !!!!!!!

Et encore une photo avec dessus nouvelle méga-armure et aussi nouveau canon Zap etc ....

Re: [40k] Les orks sont de retour...

le Sam 31 Mai 2014 - 11:44
Tiens ils refont les pillards ?

Sont vraiment pas moches pourtant....
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