La Guilde Ludik

Bienvenue à la taverne de la Guilde Ludik !

Vous voici sur le forum du club de Wargames de Reignier (Haute-Savoie).

Ce dernier vous permettra de faire connaissance avec nos membres, de découvrir nos jeux (Warhammer & Warhammer 40000) et nos différentes activités (tournois, campagnes, etc.).

Vous trouverez également toutes les infos utiles sur notre club : jour d'ouverture (dimanche après-midi à 14h), modalités d'inscription, etc.

En espérant que vous trouviez batailles et conquêtes en ces lieux, bonne visite & bon jeu !

Cordialement,
Durgrim l'ancien, président de l'association.

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    [40K] I'll be back !

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    [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Ven 14 Oct 2011 - 17:28

    Les photos commencent enfin à tomber, premier nouveau véhicule necron !



    Petite video qui va bien !

    Youlahoupe !


    Dernière édition par Dudu le Lun 21 Nov 2011 - 12:13, édité 3 fois

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Ven 14 Oct 2011 - 17:46

    Intéressant, j'ai bien fait de conserver mes figurines pendant toutes ces années (près de 10 ans quand même). Une intuition...


    Dernière édition par Nakei1024 le Ven 14 Oct 2011 - 17:47, édité 1 fois
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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par captainfire le Ven 14 Oct 2011 - 17:47

    :8-I: :8-I: :8-I:
    On l'attendais tous,(bon d'accord, presque...)
    ca promet...


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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Pierick le Ven 14 Oct 2011 - 17:58

    Le lien ne marche pas chez moi, par contre j'ai la photo mais je trouve les deux croncrons pilote je trouve ça très bof, sinon le reste est bien.

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 8:23

    Nouveaux véhicules cron cron :

    Le ghost ark


    Doomsday Ark


    Nouvelle infanterie
    Deathmarks :


    Nouveaux seigneur necron, LA classe !
    Seigneur générique


    Imotekh the storm lord & Trazym the infinite


    Dernière édition par Dudu le Sam 15 Oct 2011 - 8:33, édité 1 fois

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:31

    Sympas ces figurines, et les véhicules sont stylés. J'espère simplement que les anciennes unités seront toujours d'actualité: je ne voudrais pas être obligé de renouveler toute ma gamme de figurines.

    Et le seigneur Nécron, là il se démarque clairement des autres figurines. Peut-être qu'avant de me mettre à Battle je prendrai le temps de gonfler un peu mes effectifs avec quelques unités supplémentaires...


    Dernière édition par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:37, édité 1 fois
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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par captainfire le Sam 15 Oct 2011 - 8:35

    Pouf...
    Ca envoie du lourd le nécron en boite!!!
    Les snipers ont l'air sympa et les seigneurs sont magiques...

    EDIT: ca fais deux fois que tu me prend de vitesse pendant que j'écris mon message^^


    Dernière édition par captainfire le Sam 15 Oct 2011 - 8:36, édité 1 fois


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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 8:35

    Ça tombe, ça tombe, ça tomb...

    Regarder le pétoire derrière !!


    Nouveaux immortels en plastique !!


    Lichguard


    Dernière édition par Dudu le Sam 15 Oct 2011 - 8:37, édité 1 fois

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:36

    Et il sort quand le nouveau codex?

    Le Lichguard, nouvelle version du Paria?

    Dudu, ça ne te motive pas pour refaire une petite armée à 40K?


    Dernière édition par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:39, édité 1 fois
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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par captainfire le Sam 15 Oct 2011 - 8:37

    Ils ont juste tout refais en fait^^

    EDIT: trois fois^^


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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 8:41

    On continue :

    Lichguard avec bouclier et épée :


    Triach preatorians :



    Nouveaux gun pour les immortels :


    Dernière édition par Dudu le Sam 15 Oct 2011 - 8:56, édité 1 fois

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 8:45

    Le dernier petit rajout :

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:51

    En tout cas, toutes ces unités m'ont l'air globalement plus épaisses que leurs prédécesseurs.

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 8:54

    Nouveau codex sort le 5 novembre avec la flopée de gurines que tu as vu.

    Dudu, ça ne te motive pas pour refaire une petite armée à 40K?
    J'attends les soeurettes, je me suis jurée que si elles ressortaient, je me relancerait à 40K.

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Sam 15 Oct 2011 - 8:59

    Il sera mien...

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Pierick le Sam 15 Oct 2011 - 9:02

    Je sais pas si vous avez remarquer le ''on sale november 5th'' derrière le doomstay arch.

    Sinon les figs sont tres tres belle, c'est vraiment cool ce au'ils font en ce moment, j'espere au'ils vont refaire le T'au (surtout le codex)-

    Vont refaire toutes la gamme comme pour les EN je pence.

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Sam 15 Oct 2011 - 10:07

    Petite vidéo avec prix en livre :

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    Nico
    Chef modérateur

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nico le Sam 15 Oct 2011 - 10:27

    Doomsday Ark et le ghost ark me font vraiment penser aux véhicules droïdes dans star wars épisode 1 :D
    Vous en pensez quoi?

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Dim 16 Oct 2011 - 10:09

    Un petit peu neo-fluff, ce que vous allez trouver dans le nouveau codex, personnellement, je suis entièrement ravi de ce revirement de situation, nous avons à faire à une vrai race, avec ses aspirations et ses craintes, et non à un bis repetita de l'esprit de ruche tyranide. Bref, ça m'a limite tenté :

    La date de sortie du Codex approchant, dévoilons-en un peu plus. Tout d'abord, voici quelques notes sur le background :

    Il y a un très gros changement dans le fluff de ce Codex si on compare à celui des anciens Nécrons. L'empire Necrontyr était immense à une époque, mais les différents Seigneurs de l'empire en question se sont retournés les uns contre les autres dans le cadre d'une guerre civile. Pour empêcher cela, le grand dirigeant des Nécrons (le Roi Silencieux)débuta une guerre contre les Anciens (Old Ones) pour leur donner un ennemi commun en pâture plutpot que de les voir se détruire entre eux. Naturellement, les Anciens leur mirent une taulée, et quand dans son désespoir le Roi Silencieux découvrit les C'Tan, il accepta le Pacte des Deceiver sans vraiment réaliser ce qu'il faisait. Cependant, après que les Nécrons aient aidés les C'tan à tuer les derniers Anciens, le Roi Silencieux ordonna alors aux Nécrons de se retourner contre les C'Tan par vengeance, ce qui brisa les C'Tan en fragments. Cette guerre contre les C'Tan affaiblit tellement les Nécrons qu'ils décidèrent de se mettre en stase pour éviter la vengeance des Eldars (les C'Tan avaient bien tué les Anciens, mais pas tous leurs descendants).

    Maintenant que les Nécrons se sont éveillés au cours du 41ème millénaire, leur objectif n'est plus de moissonner des âmes pour le compte des C'Tan (les fragments de C'Tan étant désormais leurs esclaves) comme dans l'ancien Codex, mais de réétablir le grand empire Nécron qui couvrait la galaxie avant la guerre avec les Anciens. Cependant, la chaîne de commandement et la hiérarchie globale d'origine a quasiment disparu, laissant chaque Empire seul et livré à lui-même. Cela signifie que chaque Monde-Nécropole (ensemble de mondes Nécrons) est en fait un petit empire séparé, avec ses propres spcécificités et histoire. Alors que les guerriers Nécrons ne sont guère que des automates et les Immortels pas vraiment plus, chaque Nécron de rang supérieur est plus ou moins doté de conscience, leur âme simplement emprisonnée dans un corps de métal.

    Il y a donc dorénavant de sacrées nuances dans la culture Nécron, chose qui n'existait pas auparavant. Le Codex propose à présent plein de citations de Seigneurs Nécrons, comme dans les autres Codex. Certains sont honorables au combat, d'autres font même des échanges avec d'autres races, et même si l'alliance fut fragile, Nécrons et Blood Angels se retrouvèrent bien unis contre les Tyranides. Ha oui, il y a aussi plein de raisons pour avoir du Nécron contre du Nécron désormais, car les anciennes tensions entre Seigneurs Nécrons sont toujours là.

    Il s'agit là d'un sacré changement. Je reste réticent pour une part, mais d'un autre côté, les Nécrons n'avait pas de personnalité permettant aux joueurs de les adapter à leurs désirs. Oui, dorénavant, cette race avait certes une personnalité décrivant comment elle était organisée et comment elle fonctionnait, mais il n'y avait pas de raison pour laquelle un joueur peindrait ou convertirait tel personnage différemment d'un autre joueur Nécron. Les gens peignaient bien leurs armées différemment, mais il n'y avait pas vraiment de raison fluff pour les inspirer.

    La seule vraie personnalité de l'ancien Codex était le Deceiver, mais ce n'était pas un Nécron : c'était leur dieu. La mission confiée aux Nécrons était par essence la même que celle des Tyranides, à savoir moisonner tout ce qui était vivant dans la galaxie (**bâille*).

    Leur nouvelle incarnation, que vous l'appréciez ou pas, offre aux Nécrons un vrai éventail de personnalités et chaque empire individuel a des objectifs et motivations différents (sans mentionner les schémas de couleur, les marquages...). Certains Seigneurs Nécrons cherchent le corps de chair parfait afin d'y transférer leur conscience. L'un a ainsi était endommagé durant sa stase, a effacé toutes les âmes des Nécrons de son empire puis les a commandés tels des robots (il attaque aussi les autres mondes Nécrons pour les assimiler et poursuivre sa croissance). Il y a des dizaines de ces exemples. Le Roi Silencieux, qui s'est exilé de lui-même (pour avoir commis un tel crime envers son peuple) en quittant la galaxie après la défaite des C'Tan, rencontra les Tyranides dans le vide séparant les galaxies puis est revenu pour que les Nécrons s'organisent face à cette menace (réalisant que si les Tyranides vident la galaxie de toute vie, il sera alors impossible pour les Nécrons de se réincarner dans des corps de chair).

    Ho, le plus grand rival des Nécrons est actuellement le Vaisseau-Monde Altaoic (orthographe ?). Apparemment, ils seraient les derniers Eldars à être restés fidèles à leur mission d'origine de destruction des Mondes-Nécropoles Nécrons tandis que le reste des Eldars furent rattrapés puis détruits avant que la Chute ne les fragilise encore. Les rangers d'Altaoic ont parcouru la galaxie de long en large (même après que les Nécrons soient entrés en stase) afin de retrouver puis détruire les Mondes-Nécropoles, empêchant ainsi leur futur éveil.

    Avec cette nouvelle direction, il y a maintenant des tonnes de possibilités offertes aux joueurs pour rendre leur force Nécron bien différente de celle des aurres. Il y a de vraies raisons pour avoir des ennemis jurés (Eldars ou Tyranides), ainsi que des justifications pour avoir des Nécrons qui s'affrontent entre eux.

    Pour ceux qui couineraient à propos de la destruction du background concernant les C'Tan, le nouveau Codex fait diverses allusions concernant un grand nombre de fragments de C'Tan dispersés dans la galaxie. Les Ncérons continuent à les traquer et à les emprisonner (dans des prisons dimensionnelles), mais cela laisse la porte grande ouverte pour qu'un fragment du "Dragon" soit bien sur Mars ou que des fragments du "Deceiver" aient bien commis toutes les choses hallucinates décrites dans les romans. En gros, un C'Tan au sommet de sa forme serait d'une puissance hors norme, tandis que les versions fragmentées seraient plus proches de ce que l'on connaît d'eux dans l'ancien Codex (quelque chose qui puisse se retrouver tué ou banni lors d'un combat).

    Il reste choquant d'assister à de tels changements, mais je pense que c'est la bonne décision pour avoir une faction vraiment intéressante et aboutie. Je pense également que certains joueurs amoureux de l'ancien fluff se détourneront probablement de cette armée...

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Dim 16 Oct 2011 - 10:18

    Sympathique cet idée, par certains côtés ça fait penser aux RdT à Battle. Bien sûr c'est un changement de taille par rapport à l'ancien Codex, mais après 10 ans je pense qu'il passera sans trop de difficultés.

    Et d'un certain point de vue, ça isole moins cette race du reste de l'univers 40K: avant c'était seuls contre tous pour moissonner, maintenant c'est nettement plus nuancé et des alliances avec d'autres races restent fluffiquement possibles (au cas où vous ne l'auriez pas encore compris, je porte une grande importance au background et fluff). ;)

    Cela-dit, j'espère quand même qu'on conservera le côté très dark de cette armée qui avait quand même quelque chose d'assez flippant dans sa conception de l'univers et des autres races.
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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par captainfire le Dim 16 Oct 2011 - 10:52

    Le plus marquant pour moi, c'est le côté avancée implacable avec les guerriers se relevant sans cesse..
    D'ailleurs cette règles va-t-elle rester/être simplifiée?


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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Dim 16 Oct 2011 - 11:23

    D'ailleurs cette règles va-t-elle rester/être simplifiée?
    Elle va être simplifié car actuellement injouable.

    Re: [40K] I'll be back !

    Message par Nakei1024 le Dim 16 Oct 2011 - 17:04

    Remplacée par l'insensible à la douleur il me semble (les effets sont les mêmes et bien plus faciles à gérer ainsi).
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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par captainfire le Dim 16 Oct 2011 - 17:08

    Bouhouhou, l'insensible à la douleur, c'est moche^^


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    Re: [40K] I'll be back !

    Message par AdminLudik le Dim 16 Oct 2011 - 17:17

    Justement, il a été clair dès le début que ce n'est pas insensible, mais une règle mix entre insensible et we will...

    Sinon un peu d'infos :
    OVERALL ARMY ORGANIZATION


    HQ

    • Imotekh the Stormlord (Lord of the Sau): The most powerful Necron Overlord currently. A master strategist whose nemesis is the Orks (since their random nature is the only thing that can accidentally disrupt his flawless plans).

    • Nemesor Zahndrekh: Overlord damaged in the great sleep who still thinks he is flesh and blood fighting the war of secession against his brother Necrontyr. Therefore, he is one of the few Necron Lords who still fights with honor and valor towards his enemies. Has a bodyguard named Vargard Obryron.

    • Illuminor Szeras: The Necrontyr who took the C'Tan's knowledge to do bio-transfer and actually made it a reality...so he's the chief architect within the Necrons for actually making the bio-transference happen. He is a master of technology and can augment D3 units in the army with an augmentation.

    • Orikan the Diviner: A master astromancer (a Cryptek specializing in tech that can predict the future), he is renown for knowing what will happen and when. During the game he is able to achieve a 'powered up' state that gives him a greatly increases statline, but this boost can randomly end on any turn dropping him back down to his regular stats.

    • Anrakyr the Traveller: A Necron Lord whose goal is to unite the Necron Empires again. He travels to Tomb Worlds still sleeping and kills the 'lesser' inhabitants that may live there unaware they are on a Tomb World, the 'price' for this service is to claim a tithe from the newly awakened legions. Some Necrons see him as a golden crusader others don't want reunification and would rather see him dead.

    • Trazyn the Infinite: He is a Necron who woke very early and is fascinated with studying and collecting history. His tomb world is filled with secret trinkets including (I quote) 'a giant of a man clad in baroque power armor' (start your wild theories here!). He even will attack other Necron tomb worlds to capture artifacts from them that he doesn't think they deserve. He is the character that has the CC ability to pick one type of model he killed that round and inflict wounds on all models of that type in the combat.

    • Necron Overlord: Generic DIY Necron Overlord (guy who rules a Tomb World) with plenty of options. Can ride on a Catacomb Command Barge (which is a one man transport) as can all the named 'Lords' above, but not those that are Crypteks in their fluff (Illuminor Szeras & Orikan the Diviner). Also can be a Destroyer Lord instead.

    • Royal Court: 0-5 regular Necron Lords (lieutenants to the Overlords) as well as 0-5 Crypteks. Crypteks are masters of Necron technology, whose abilities sometimes appear like sorcery to other races, but they do not have any psychic powers...all their abilities do not require a psychic test or anything like that (nor are they ever referred to as psychic powers in any way). Any member of the Court (Lord or Cryptek) can be split off at the start of the game to lead a unit of Warriors, Immortals, Lychguard or Deathmarks (but only one per unit). Neither Lords nor Crypteks are ICs.



    DEDICATED TRANSPORTS

    • Night Scythe: A variant of the Doom Scythe fighter that is a 15 model flyer transport with the 'supersonic' 36" flat-out move that the new flyers (that are really skimmers) have. Can carry jump infantry models (taking up 2 spots each) and fire all its weapons even when moving at cruising speed. Has living metal (chance to ignore crew shaken & stunned) but not quantum shielding (which gives +2 armor until the vehicle suffers its first glancing or penetrating hit). AV 11/11/11 like most Necron vehicles (not open-topped though).

    • Ghost Ark: 10 model transport, Open-topped AV11 with quantum shielding and living metal. Also is able to regenerate D3 models to one unit within 6" each Necron movement phase (but cannot take the unit above its starting size).

    • Catacomb Command Barge: One-man vehicle for most ICs. Open-topped AV11 with quantum shielding & living metal. Can make sweep attacks over 3 enemy units it passes over when it moves. Also the character can lose wounds to negate immobilized or weapon destroyed results.



    ELITES

    • Deathmarks: 24" range rapid-fire AP 5 sniper unit that can choose to Deep Strike in immediately after any enemy unit arrives from Reserves (which just allows the enemy to fire at them first?)...teleporting in from a pocket dimension to target their prey. They can also mark a single unit as their 'target' which allows them to roll to wound on a 2+. Beautiful models from the pics leaked, but at the point cost listed I can't see them ever being used except to see those great models on the table. Can be transported on a Night Scythe.

    • Lychguard: Traditionally these have been the bodyguards for the Overlords. Come standard with Warscythes (+2 Strength Power weapon) and can replace them with Hyperphase swords (power weapon) and Dispersion Shields (the thing that gives them a 4+ invuln and reflects enemy shooting). I made a mistake before. The Shields don't only reflect enemy shooting within 6", they reflect all enemy shooting, but only against enemy units who are within 6" of them (they reflect saved wounds, they don't affect blast/templates, for example). Can be transported on a Night Scythe.

    • Triarch Ptaetorians: These used to be effectively the 'police' (my term) of the main Necron ruler (the last of which was the Silent King) to help enforce his will onto the Lords of the Empire. They are known to respect great warriors and honor valor and have sometimes ordered Necron Overlords to stop attacking a foe they deemed worthy of respect (much to the Lord's chagrin). They are Jump Infantry with a 6" AP2 S5 weapon. They can swap that out for Void Blades (a weapon with Rending and the same Entriopic ability that Scarabs have) and Particle Casters (a pistol weapon). No transport option.

    • C'Tan Shard: Must take 2 of the 11 listed ability choices that basically shape what kind of C'Tan shard you're fielding. No ability can be taken more than once in the army (even if you take 3 C'Tan shards in the army). The statline is slightly less impressive than previous incarnations of the C'Tan, but still pretty decent. Also has Eternal Warrior and ignores all terrain penalties. Still explodes D6" when they die. Fluff-wise, these are shards effectively controlled by the Necron (even though they have most shards locked away in pocket dimensions). Each shard represents only a portion of the power and consciousness of the C'Tan and therefore in battle the C'Tan may not even think to utilize some of its power because the portion of it that knows it has 'X' power simply isn't there. This is essentially what explains why they only have access to 2 special abilities in battle.

    • Flayed Ones: 3 Attacks base (and no additional CC weapons). Can infiltrate or Deep Strike. No transport options.

    • Triarch Stalker: Concept Sketch shows a Triarch Praetorian sitting in an open-topped cockpit that is riding on a Necron-style giant almost scorpion walker set of legs. Very cool looking IMHO. Has a variable heat ray (which can be upgraded to a couple of other weapons) that can either be fired as a template or as an Assault 2 S8 24" Heavy2 Melta weapon. Has a Targeting relay which means that any enemy unit hit by the Stalker gets a counter placed by it that allows all other Necron units shooting at the same unit that phase to count as being twin-linked. AV11 & open-topped, but does have Quantum shielding & Living Metal.



    TROOPS

    • Warriors: You know them, you love them. Described as being basically automatons, with very little (if any) sentience. These were the non-warrior Necontyr before the bio-conversion. See my previous rumors (in the OP) for details on their points cost, etc. Can be transported on a Ghost Ark or Night Scythe.

    • Immortals: Immortals are said to have the ability to at least speak, but still aren't too much brighter than Warriors. These were Elite warriors of the Necrontyr before the conversion (not sure who the rank and file troops were if the Warriors were the non-combatants and the Immortals were the Elite soldiers?). Can exchange their Gauss Blasters for Tesla Carbines (24" S5 Assault1, extra hit inflicted on a 'to hit' roll of '6') Can be transported on a Night Scythe.



    FAST ATTACK

    • Canoptek Wraiths: Protectors of the Tombs while the hosts slumber. Jump Infantry who ignore terrain. 3A base with Rending. All models can take one of a few different upgrades including a Whip Coil (nearly identical to a Tyranid Lash Whip), particle caster (pistol) or a Exile Beamer (12" range that kills a random model in the target unit unless it passes a Strength test).

    • Canoptek Scarabs: See the rumors copied in the OP for more details on what Scarbs do now.

    • Tomb Blades: Jet Bikes. From the artwork, these look like Necron warriors fused into a flying crescent throne carrying a weapon harness in their arms that is base twin-linked Tesla Carbines. The fluff says that they are pre-programmed with a bunch of different flight patterns and vectors that the onboard Warrior chooses from on the fly. this mitigates the fact that a Warrior has poor coordination, but since the programs are so advanced, in reality they act basically like any other similar unit in an enemy army despite the fact that their 'pilots' are much slower to react. They can upgrade their weapons to a couple different choices (twin-linked Gauss Blaster or Particle Beamer). The entire unit can take any of the 3 options: Nebuloscope (increases BS to 5), Shield Vanes (increased armor save to 3+) & Shadowloom (Stealth).

    • Destroyers: New fluff that says Destroyers are infected with some kind of degenerative virus that causes their sole purpose in life to be to kill their enemies. As such they hate everyone and have the Preferred Enemy special rule against everyone (as do Destroyer Lords). They are Jump Infantry now. Any model in the unit can upgrade to a Heavy Destroyer.



    HEAVY SUPPORT

    • Doomsday Ark: Variant of the Ghost Ark transport: Open-topped, AV11, Quantum Shielding, Living Metal. Something I forogot to say about the Ghost Ark...each Guass Flayer array (5 Flayers) on each side is allowed to fire at a different enemy target (and different from the Doomsday Cannon). Not entirely clear whether a weapon destroyed takes out a whole array or not, but I'm leaning towards yes. The Doomsday cannon has two profiles, one for if the vehicle did or didn't move that turn (with the non-moving one being 72" range S9 AP1 Large Blast). The moving profile only has a 24" range and a S7 blast. Basically described as gunboat whose strategy is to hit first and destroy the enemy before they can fire back.

    • Annihilation Barge: Described as anti-infantry support platforms. Variant of the Catacomb Command Barge: Open-topped, AV11, Quantum Shielding, Living Metal. Has a twin-linked Tesla Destructor & a Tesla Cannon, but can upgrade the cannon to a Gauss Cannon. Not exactly sure why you'd want to do that except for the extra range (36" for the Gauss Cannon as opposed to all Tesla weapons which are 24" range).

    • Monolith: 35 Point reduction along with corresponding nerf in invulnerability (were you not expecting that?). Still AV 14 and still has Living Metal (although again that only helps remove Crew Stunned/Shaken now). Can still Deep Strike but no longer has invulnerability from Mishaps. Has 4 Gauss Flux Arcs (which are now just Heavy 3 instead of randomly rolled). Particle whip is now just a straight up S8 AP3 24" large blast. The portal can be used to either transport any non-vehicle friendly Necron unit through it or to suck enemy models within 6" to instant death who fail a Strength Test. No bonus to reanimation protocols (the replacement for WBB) is present. Although, at the end of the day, this is still an AV14 vehicle all around, which is pretty imposing in the current game. Unfortunately all of its weapons are really close range, which means it will also now tend to be in Melta range...

    • Doom Scythe: Pure fighter variant of the Night Scythe. AV11 with Living Metal (but no Quantum Shielding or open-topped). Is supersonic (36" flat-out) and can fire all its weapons when moving at cruising speed. Has a twin-linked tesla Destructor & a Death Ray, which allows a 3D6" line to be drawn (with one end of the line being within 12" of the vehicle) and causes a number of hits on every unit crossed by the line equal to the number of MODELS in the unit hit. Oh and did I mention that these hits are S10 AP1? Nasty indeed! But at nearly 200 pts for an AV11 vehicle, to get within 12" to unleash this beast will probably be a bit rough.

    • Tomb Spyders: The artwork makes them look much more flying and nimble, like giant Scarabs. Can now repair vehicles like a Techmarine, Big Mek, etc. Can take an anti-psychic defense against any power targeting a friendly unit within 3" (nullified on a 4+). Can still create Scarab Swarms, but only into existing swarms on the table (they no longer form a unit with the Spyder) and it can still take damage if it rolls a '1' while doing so. Can take Whip Coils (by giving up a close combat weapon and a +1 to repair vehicles) which is like a Tyranid Lash Whip. Can take 1 or 2 Particle Beamers (by removing its CC/fixer arms) to do so. 1-3 in a unit.



    So that's about it for now. But I'd be remiss to point out that I didn't mention any of the special character's abilities really or any of the wargear/rules of the Crypteks. There are lots of neat toys as usual in 5th edition codexes. I'm not going to list them all, but I'll pick a random one that just seemed fun to me...there is a special character (the Stormlord) who makes the first turn of the game be night fighting no matter what the mission and can try to extend the rule into further turns by rolling higher than the current turn number on a D6...in addition, while the Night Fighting rules are in effect all unengaged enemy units suffer D6 S8 AP5 hits on a D6 roll of '6' at the start of each Necron shooting phase (hit by lightning strikes). And of course there is a Cryptek ability 'solar pulse' which allows (once per game) at the start of any turn (friend or foe) for the Night Fighting rules to be cancelled for that turn (or apply if the Night Fighting rules weren't in effect when the pulse was launched).

    So I could see an army based around this using Night Fight (with Lighting Strikes, of course), and then any turn they REALLY need to shoot, you can use the Solar Pulse to cancel out the Night Fighting effects on your own turn, which still leaves them affecting enemy shooting on their turn! Seems like it could be quite nasty indeed! Oh, and he can try to seize the Initiative on a 4+ except against Orks (who confound his logic). But of course, he is also over 200 points naturally.

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    Re: [40K] I'll be back !

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      La date/heure actuelle est Jeu 17 Aoû 2017 - 13:39